söndag 14 september 2014

En saga

Livet är inte som i en saga, hur mycket vi än önskar oss det. Sett fyra filmer idag, allt för att glömma min egen oro. I en saga eller bok händer det massa dåliga saker och sen händer massa bra och sen lever alla lyckliga i alla sina dagar. Men detta är ingen saga utan det är verklighet. Tankat, drömmar och hopp blir inte av som vi tänkt utan de fortsätter vara något vi strävar efter men aldrig lyckas nå. Sorgligt men sant.
Vi vet detta men ändå hoppas vi att vår önskan ska slå in. För hade jag många hopp och drömmar. Jag hoppades på bröllop, hus och en stor familj. Bröllop kan jag fortfarande tänka mig ibland men inte alls som förr. Hus vill jag fortfarande ha men de kommer kanske senare. En stor familj verkar jag inte få men nu hoppas och önskar jag från djupet av mitt hjärta att jag åtminstone kan få ett barn att älska över allt annat. Jag önskar inte för mycket längre men jag hoppas verkligen på det. Vi kanske inte kan få en saga, men jag hoppas på att kunna få en bit av den.
Livet blir inte alltid som man trott och det är väl tid att acceptera det.



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar