söndag 7 september 2014

Helgen/livet/framåt

Konstigt nog var jag bara dålig under onsdag kvällen och torsdags morgon. På kvällen var allt bra igen, men måste vara hemma 48 timmar efter att man blivet frisk från jobb för att inte smittas. Så jag stannade fint hemma fredag med. Lite uttråkad, men de går att ta.
Killen hade feber torsdag, fredag, lördag och idag. Vi skulle egentligen bort i fredags men de fick vi hoppa. Men igår åkte jag till mina föräldrar för att hjälpa till att måla deras uthus. Tycker om att måla och att göra saker utomhus. Saknar det väldigt mycket med att bo i lägenhet att man inte kan gå ut och fixa och dona i trädgården. Men men... Efter det skulle jag i väg på Tjejkväll men tre vänner. Alltid lika trevligt och det var nostalgi på det hela eftersom hon vi var hos har tagit över sina föräldrars hus och vi har haft många tjejkvällar och fester där. Så de var en väldigt trevlig kväll! Idag hade jag sprängande huvudvärk när jag vaknade, 1½ treo och de blev bättre men den ligger hela tiden i backhuvudet och stör mig. Men vad ska man göra? Blev att ta det lite lugnt hos föräldrarna och sen till syrrans hus och hjälpa till lite lite litegrann. Drog bort markeringstejp och målade lite och sen körde jag hem och nu siter jag här.

I början på nästa år väntas det tillökning i släkten. Så mamma hade köpt en apa och ett pussel till den kommande bebisen. Det var jätte sött och apan var hur söt som helst. Men hur underbart och gulligt jag än tyckte att det var så tyckte jag att det var jätte jobbigt samtidigt. Man blir ju påmind om vad vi inte har fått... Har berättat för de som väntar barn att jag är jätte glad för deras skull för det är jag verkligen, men att jag kommer bli ledsen ändå och att det inte är något illa menat. Har där i mot redan berättat för de att det är jag som ska hålla bebisen typ så fort vi träffas sen ;)

Sitter och har massa att skriva men måste först få ur mig att jag hatar min dator! Den hänger sig, backar när den inte ska och massa annat! En annan sak jag hatar är spindlar!!!! Och vi har åter igen miljoner stora och små spindlar på balkongen. Skulle öppna dörren för att få in lite luft och där sitter en väldans stor spindel!!! Kollar ut och ser ca 20 till!!!! Dödar 5 stycken och inser att killen får gå ut och spruta spindel gift på de i stället. HATAR SPINDLAR!!!!!

I vilket fall som helst mår jag verkligen inte bra, men jag har bestämt mig för att försöka se framåt och tänka positivt i stället. Ska tänka när barnet kommer i stället för om barnet kommer! Självklart kommer jag har deppiga dagar, annars är jag ju inte normal, men jag ska verkligen försöka. Jag vill må bra och jag vill och SKA ha BARN!!!

Så för att börja någonstans så ska jag kolla in utbildningar på distans till förskollärare och mejla vissa skolor och fråga om de kommer att börja ha distans till förskollärare igen. Hittar jag inget på distans så får jag söka in på vanliga så länge och börja där om jag inte blir förlängd på jobb eller hittar annat. Det är inte de att jag verkligen vill börja plugga, men det är lättare i framtiden om jag har fast jobb och fast inkomst och då behöver jag börja plugga tyvärr.

En väldigt positiv sak är att det är på torsdag vi ska på info möte på IVF kliniken!!!! längtar!!! äntligen händer det något!!

<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar