torsdag 11 september 2014

IVF-kliniken!

Allt gick jätte bra idag! Läkarna och sjuksköterskorna var jätte bra och trevliga. Fast de var lite sena så stressade de inte utan lät oss tänka och ställa frågor i lugn och ro. De får ett stort plus i från oss!
Visste inte att vi klassades som ofrivilligt barnlösa utan anledning. (kommer inte på exakta benämningen, men man vet inte varför det inte fungerar.) I vilket fall som helst så kommer vi göra den korta behandlingen som är på ca 30 dagar. Om inget går fel under processen så kommer vi göra vår första insättning om ca 2 månader! Vi börjar på hormonspruter vid nästa mens. Har precis haft min så blir ju att vänta in nästa. Så när jag får den ska jag ringa läkarna och höra så att jag kan påbörja processen. Har de inte möjlighet att vi påbörjar den månaden så får vi vänta till nästa och försöka då. Men vi förstod det på dem som om vi nog skulle kunna börja nästa månad! Glad Glad Glad!!!!
Fick testa att sticka mig med spruta också, kändes inte så farligt som jag trott. När vi var klara skulle vi hämta ut medicenerna. Det blev 3 olika sprutor, 2 vitaminer och 1 kräm. Kommer inte ta allt samtidigt men de blev massa att hämta ut. Priset blev 2296 kr. Fick snällt säga "måste bara förra över lite pengar till, visste inte de skulle bli så dyrt". Men de gick ju bra! Nu är det bara ett problem som kvarstår. Jag har haft problem med min B12 innan och läkaren kom och frågade när vi väntade på sjuksköterskan hur det låg till med min B12 nu och jag sa att just nu ska den stämma. Sen var det inte mer med det. Men när jag berättade det för sjuksköterskan så sa hon att innan jag började med mina B12 jag ska ta nu innan behandlingen så skulle jag ringa min läkare och be att få ett nytt blodprov och kolla så att det fortfarande var bra så att jag kunde börja på B12-tabletterna jag fick idag. Men när jag ringde min läkare eller receptionen rättare sagt tyckte hon de var hel konstigt att jag skulle ta de proverna hos de. Hon hördes nästan irriterad för det var inte säkert att en läkare ville skriva ut en remis att jag skulle kolla de hos dem. Jag förklarade att jag hade förstått det som om min läkare inte tyckte att jag behövde kolla de igen utan att allt sätt bra ut sist ja kollade så kunde jag bara börja på tabletterna. De ska ringa upp i morgon annars får jag ringa upp de. Värdet hade varit bra i april i alla fall sa hon ja pratade med. Så får se vad som händer i morgon. Så fall får jag komma in och ta blodprovet på måndag. Sen dröjer det ytterligare en vecka innan jag får resultatet och man ska egentligen börja på B12 och folsyran en månad innan behandlingen så egentligen skulle jag ha börjat på de förra veckan. Så får se vad som händer. Hoppas de går bra och fort bara.

Men jag är i alla fall jätte glad för att allt gått så bra idag och att alla varit så trevliga och verkligen tagit sig tiden till oss. Känns även jätte skönt att vi ska börja snart och att vi kommer få använda oss av den korta versionen! Längtar till det är dags att börja!!!


 Hoppet och önskan om ett barn!<3<3<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar