fredag 12 september 2014

Lite till

Glömde en kul sak från igår. När vi satt och väntade på att sköterskan skulle kopigera våra papper så sa jag till kille något i still med. Att det var kanske bra ändå att man gått upp i vikt och att de lagt sig på magen så att man har något att ta i när man ska pricka in sprutan! Han svarade: Sa ju att de var bra att du gått upp!

Konversationen gick inte riktigt så här men de var i liknande still. Båda skrattade och när vi kom hem sen sa killen att han inte sätt mig le och vara så glad på länge. Kändes bra att höra. Men för att återgå till min mage. Så känns de bra att den irriterande kulan/bullen är till någon nytta! känner mig inte lika frusterad längre över den nu när den är till nytta att sätta sprutor i!!

På jobb tog alla nyheterna bra om att jag kommer behöva gå en del nästa månad och ganska hastigt i bland. Måste säga att jag är glad och tacksam att de är så förstående och att det inte är något tjafs för att jag måste gå.

Ringde min vårdcentral i dag och drog hela utläggningen igen, men en läkare hade under dagen lagt in en remis om B12 prover. Så kunde komma nästa vecka och ta de. De ville helst att jag kommer på tisdag eftersom det alltid är så mycket folk på måndagar, men jag har svårt att gå ifrån jobb på tisdagar så får helt enkelt snällt vänta tills de har tid för mig på måndag. Bytte tid med min kollega och frågade om de var okej att jag gick till läkaren på hennes planerings tid och det var det. Åter en gång skönt att de förstår och låter en gå fast de missar saker då.

Nu på kvällen har jag bara känt mig lite nere. Tror all stress och allt jag hållit inom mig kom i kapp mig. Skulle bara vilja bli om kramad av killen och bara få vara i ett par minuter. Men han jobbar så får väl vänta. Dessutom har jag varit så otroligt trött denna veckan. Plus att jag har haft huvudvärk sen i söndags och jag blir inte av med den. Ska mejla kiropraktikern när jag skrivet klart och boka en tid.

Tog föresten även bort stygnen på armen och magen igår. Såren är jätte fina men plåsterna har jag reagerat på. Så på armen ha jag nu sår av plåstret. Har haft allergi vänligt plåster på idag, men fick ta bort det innan gjorde för ont. Så såren får vara fria och luftas.

Vi förtidsröstade även igår så nu är det gjort! Skönt att ha det gjort.

<3<3<3

1 kommentar:

  1. Haha ni e för goa och jag kan hålla med svärsonen om att så glad du var i går var det längesen du var :) och mu håller vi tummarna för att allt går vägen.
    Kram Mamma <3

    SvaraRadera