lördag 20 september 2014

Fredag och lördag!

Igår var en helt okej dag på jobb. Hade små ont i halsen men ca en timme innan jag slutade så började jag få väldans ont och det gick upp bakom öronen. Sen på vägen hem mitt i rundellen ramlade nycklarna ner på mitt ben. Min första tanke var: F*N! Nu kommer bilen stanna mitt i rundellen!!! men med en snabb blick på där bilnycklen borde sitta så ser jag att själva nyckelbiten som man sätter in i tändningen var kvar och stack ut ca 1cm. Väl hemma kunde jag inte stänga av bilen eftersom jag inte kunde vrida om nyckelbiten. Som tur var så var killen hemma så han fick komma ner med en tång så vi kunde stänga av bilen och få ut nyckelen. Den nyckelen fick vi bytt i slutet av Juli på grund utav att den gått i sönder och delat sig på mitten där knappen för billåset sitter. Men detta har jag aldrig sätt innan. Lagom irriterad blev man!
 Men väl hemma så blev det att snabbt byta om och sen köra och hämta ut fyra böcker jag beställt. Vill bli en bättre pedagog så beställde lite böcker. Dessa kom igår och heter Utomhuspedagogik i förskola och förskoleklass, Låt oss tvista igen! - om konflikthantering i förskola och skola, Skapande barn- att arbeta med bild i förskolan och Naturvetenskap &matematik - inspiration och lärande i sagans värld. Nu hoppas jag bara att de är bra.
Sen körde vi för att passa ett underbart litet charmtroll! Det var väldigt mysigt och jag kunde verkligen se killen och mig som en familj. Kände väldig lycka och sorg samtidigt. Hoppas att det väldigt väldigt väldigt snart ändras till bara lycka!! Men de var trevligt i alla fall. på Vägen hem hade jag väldigt ont i halsen och upp bakom öronen och ögonen kändes tunga och trötta, kroppen lika så.
Så i morse vaknade jag hes, trött i kroppen, ont bakom ögonen och kände mig inte alls bra. Känns väldigt frustrerande att behöva bli förkyld igen! Alvedonen jag tog innan idag är på väg ut ur kroppen och jag känner mig sämre igen. Inte alls pigg på detta igen! Nu hoppas jag bara att jag är frisk som en nötkärna tills det är dags att börja på alla sprutor!
Under dagen har vi lämnat in nyckelen till bilen, då verkstans var stängd så ville de inte ta i mot nyckeln, men de tyckte jag att de kunde göra, så han la den i sin låda så skulle vi ringa verkstan på måndag och berätta att den la där. Suck! Bara fixa den tack! Sen iväg och köpa skor då mina är sönder, tycker inte om att köpa skor. Men hittade ett par direkt, tyvärr fanns inte min storlek i den färg jag ville ha så fick räcka med ett par. Hade tänk ha en färg på jobbet och ett par blå här hemma. Men bättre med ett par än inget par. Nu är vi hemma igen och det blir hemma bakad pizza till kvälls mat. Har föresten även köpt filmen Frost idag. Alla pratar om den och barnen på jobb pratar om den och jag har fortfarande inte sätt den. Så nu ska jag minsann se den!

Trötta helg kramar ifrån mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar