torsdag 11 september 2014

Mot IVF-kliniken

Om en liten liten stund ska vi köra till IVF-kliniken. Jag är nervös och glad och orolig samtidigt. Ska bli jätte skönt att äntligen komma dit och att äntligen starta allt ihop. Samtidigt är jag jätte nervös för att de ska hitta något annat som är fel. Att jag inte har ägg eller liknande. Vid två undersökningar har jag fått höra att jag inte haft ägglossning och inte kommer få någon mens den månaden. Ändå har min mens alltid kommit några dagar senare. Så jätte orolig att det visar sig att jag inte har ägg som går att använda eller att där är något fel på de. Sen hoppas jag verkligen att vi får påbörja behandlingen direkt vid nästa mens så att vi slipper vänta några månader. Men de beror ju på vänte tiden de har just nu och allt annat har det varit tre månaders vänte tid på så är inte förvånad om det är det nu med. Vi har även fått information om att vi kan vara med i två olika studier. Jag läste precis papperna och de låter jätte bra att vara med så att man kan hjälpa andra snabbare och bättre i framtiden. Men samtidigt är jag rädd för att vara med fall det påverkar våra möjligheter. Det står att det inte ska göra det men man vet aldrig. Mycket att tänka på... Hoppas från djupet av mitt hjärta att det går bra idag! Det skulle tar ca 1½ timme och om jag orkar kommer jag uppdatera hur det gick i kväll annars får ni vänta till i morgon. Men nu ska jag göra mig klar för att åka.

Hoppas hoppas hoppas de går bra!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar