tisdag 2 december 2014

2:dec

Tröttheten söker mig, men ska föröka skriva ändå!

Som sagt är där ingen mens i sikte så de blir väl Januari eller Februari vi får börja... Funderar på att ringa läkarna och fråga om de kan kolla fall allt verkligen har "kommit ut". Känns så fel at säga så om ens barn... Men det är så att det i mellan åt gör ont i höger äggstock och även ibland i vänster. Jag är van att de känns och sticks och har sig, men detta är en annan känsla. Det brukar inte kännas så här, de gör inte ont så jag måste ta det lugnt eller sätta mig. Men de känns konstigt... Får se hur ja gör....

Känner ibland att jag är en mästare på att skärma av mig från "mig själv" på jobbet. Fick hålla småsyskon till våra barn på jobbet en liten stund idag. Kunde ganska snabbt känna hur jag avskärmade mig och inte våga tänka förmycket. Även om det fanns med hela tiden att jag kanske aldrig får en så vacker skapelse och att jag precis har förlorat en... Så tillät jag inte mig att känna för mycket, för jag tror ni alla förstår att jag hade börjat stört böla då... Men det känns i hjärtat att ovisheten om framtiden är stort....

Från det ena till det andra, så blir jag förlängd på jobb till den 30/6-15. Så om jag har förstått det rätt så kommer jag bli "lasad" i kommunen. Vilket betyder att jag sen har fast jobb! De känns i alla fall bra nu när vi försöker få barn.. Det verkar som jag får vara kvar på den avdelningen som jag har varit på nu. Det ändå jag kan komma på som jag absolut inte ser fram i mot är stressen som snurrar runder där. Men jag biter ihop och hoppas på det bästa....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar