måndag 29 december 2014

Fortsättning

Igår var ja och tog blod prov som tänkt. Men fick även träffat en läkare och gjort ultraljud. Så här förklarade hon det på ett ungefär. De som har växt från livmodern är från första graviditeten. Där är ingen ny graviditet! Där var två hinnor/blåsor/säckar (eller vad det heter) och inte tre. Den tredje hade varit blod eller vätska. Hinnorna var tomma men om det hade varit en normalgarviditet hade det kanske varit tvillingar eftersom där var två.... Det hade inte kommit ut dagen innan som vi trott utan det var kvar... Så fick välja mellan att vänta och låta det komma av sig själv, ta tabletter (de vet ej om de hjälper) eller bli skrapad. När vi satt där kändes det okej att vänta och låta det komma va sig själv. Så fick ny tid den 12 och då ska vi se om allt är ute. Men jag har haft sen igår när vi var där, väldigt ont från och till i äggstockar/livmoder eller var det nu gör ont. I mellan åt känns det inte och i nästa vill jag bara ta värktabletter. Funderar på att ringa och be om skrapning ändå, för att gå och hela tiden ha ont och inte veta när man börjar stört blöda är väldigt krävande. Men är rädd för att bli skrapad eftersom jag är rädd att de ska förstöra min livmoder och att vi då inte ska kunna få barn. Men vet att många blir skrapade och får sen barn, men ändå. Känns samtidigt inte bra att vänta heller. Är väldigt kluven om hur jag ska göra. Har ju hållet på fram och tillbaka med missfall blödningar och oro och att inte veta sen den 25/11 och det börjar ta ganska mycket på en. Att ens värld hela tiden vänds upp och ner tar på en....
Fick utskrivet citodon för hon sa att när det väl kommer så kommer det antagligen göra extremt ont. Alla får inte extremt ont, men antagligen ungefär....

När jag bestämde mig för att ta ledigt hela julen så var det för att jag behövde vila upp mig. Jag behövde få träffa vänner och familj och njuta utan att ha förmycket med barn och sprutor i huvudet. Jag behövde få villa, se en film, äta godis, läsa en bok eller bara sitta och titta ut och njuta. Detta har ersätts av svårigheter att sova (hade det innan med, men inte lika mycket), konstant förvirrig och oro, läkarbesök efter läkarbesök, smärtor och tårar. Känner mig inte direkt uppvillad till att börja jobba igen om ca 9 dagar....

Tänkte jag skulle få in något positivt här med...
Den 30/12 har mormor och morfar 50 årig bröllopsdag! Så igår hade vi överraskningsfest för dem! De hade ingen aning om att hela släkten var hos min föräldrar för att fira dem! De hade blivet tillsagda att de skulle till pappas syster och äta. Så pappa körde och hämtade dem, men svängde hem till mina föräldrar i stället! Det blev enligt mig en lyckad fest och mina föräldrar hade dekorerat jätte fint i guld!

Idag är det där i mot dags för att fira silver bröllop! För idag har mina föräldrar 25 årig bröllopsdag! Så stort GRATTIS till er! <3 Önskar er många lyckliga år till! Ni är världens bästa föräldrar som alltid ställer upp för en! Glöm aldrig de!!!!!!!!! Många många kramar till er! <3<3<3<3

Vi ska ditt i kväll och äta räckmacka! Mums! <3

Nu ska jag gå och göra något vettigt... ska bara komma på något först!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar