torsdag 4 december 2014

slut i huvudet!

Känner mig hel slut, men när jag går och lägger mig kan jag inte sova för ligger och tänker på jobb hela tiden... Känner mig stressad för allt och alla... Så klart är jag även stressad och ledsen över att mensen inte kommit... Så nu får vi vänta till nästa år... Skit jobbigt för hade verkligen vilat påbörja det nu direkt. Men samtidigt kanske det är bra så jag slipper oroa mig hela julen om jag är gravid eller inte och att ja måste ta sprutor och massa sånt. Behöver få vara ledig och bara bearbeta allting... Samtidigt är jag besviken för jag vill verkligen detta! Jag vill så sjukt gärna ha barn att jag automatiskt stänga av mina känslor för att de inte ska bli för mycket.. Jobbar ju med barn så är helatiden omringad av det ... På jobb kör ja bara på och tänker inte på mitt privat liv, om ja inte pratar med mina kolleger om de så klart.... Men på rasten känns det...

Sen är det ju bebi bom runt om en så man blir jo påmind där med... Sen tycker man så klart att allt påminner om det och att alla är gravid som man ser... och över allt finns affärer med barnsaker och allt sånt där.... Dessutom blir det ytterligare en jul utan barn... och ja ska vara ärlig, det känns inte som de blir något barn till nästa jul heller... jag hoppas så klart! Men det känns inte så...

Jag läser två bloggar som också går ingen IVF och den här envisa kampen, och en av de verkar gå på IVF-träffar med andra som har samma problem. Så funderar på om man ska kika runt och se om de finns något sånt i närheten av där vi bor så att man kan prata med andra som går igenom samma sak.
Tips och idéer någon?

Men nu ska jag äta något litet och sen sova...

My love <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar