torsdag 11 december 2014

Uppdatering

Varit för trött och slut när jag kommit hem från jobbet för att orka känna något... Pratade med min mamma i tele i säkert 2½ timme igår om allt och inget. Och det var skönt att prata av sig lite. Hon sa ett par saker som jag är väldigt medveten om. Ett var att jag nog är deprimerad... och det vet jag att jag är, bara tanken på att laga mat gör mig totalt slut i hjärnkontort. Fylla disken eller städa undan är bara störiga saker som jag vet ja måste ta hand om någon gång. Lättare att sitta framför tv för då slipper jag tänka... En annan sak hon sa är att jag döljer hur jag mår väldigt bra för omgivningen. Detta är något jag alltid varit bra på och hon sa att om jag inte skrivet här i bloggen hade de aldrig fått veta hur jag egentligen mår, och det stämmer nog. För jag vill inte vara alla andras problem men jag känner att jag blir det desto mer jag berättar, jag blir "jobbig" helt enkelt. De blickar som folk lätt ger (inte otrevliga blickar då!) som säger "ja vet inte vad jag ska säga, så ler i stället snett och sorgset åt dig". Förstår att folk är rädda för att såra mig. Men jag lovar att jag säger till när jag tycker det blir för jobbigt och att de som sägs sårar. Mamma sa även att jag inte behöver hålla upp denna försaden för dem och de håller jag nog med om. Men som jag sa så känns det mer som om jag är jobbig som sitter och gråter och tycker världen är värdelös mot en. Men de var skönt att ventilera i alla fall! Tack mamma<3

I veckan har allt gått i 300 på jobb, men det är väl så de är innan jul. Idag hade vi lucia firande och då fick vi en lådda av föräldrarna full med ost, knäckebröd, marmelad och annat smått och gott. Tyvärr är det enda ja kan äta i från lådan teet och marmeladen. Men de var tanken som räknas och jag tyckte det var väldigt trevligt!

Sen har jag tagit i kontakt med en IVF grupp som träffas en gång i månaden. Där pratar de (om jag har förstått det rätt) om IVF och deras historier. Nu ska de ses på söndag och då ska vi ha gäster. De ska visserligen ses tidigare på dagen, men jag känner att det blir för mycket att först vara där och sen ha gäster här. Så som jag mår just nu så fixar jag inte det. Men jag hoppas att jag kan gå på nästa det hade varit trevligt!

Här hemma har vi kollat runt på någon form av boxnings ställ som man inte behöver hänga upp i taket så att jag hade haft något att få ur mig min frustation i kroppen på. Men vi får se, de är dyra och klumpiga.

För ett tag sen sökte jag in till tre kurser på högskolan alla på distans. Jag fick svar igår och jag har kommit in på alla. Egentligen vill jag läsa 2 av kurserna väldigt mycket. Men eftersom det kommer bli en del sprutor och sånt till våren så känner jag att det blir förmycket. Jag är rädd att om jag börjar så kommer det bli förmycket för mig och jag kommer rakt upp och ner kollapsa. Känns inte som en bra ide att utsätta sig för. Jag har ju redan så mycket annat i huvudet ändå..

Men nu ska jag försöka slå in lite julklappar...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar