tisdag 23 december 2014

Akuten och blodprov...

Inte så konstigt man mår som man gör när man inte ens lyckas få ett missfall som fungerar som det ska....

Det är så att jag har haft ont i brösten och de har känts ömma nu ett tag så igår bestämde vi oss för att ta ett av de billiga graviditetstesten idag på morgonen som vi har liggande här hemma. De blev en klar linje direkt och jag bara stirrade. VA!? var min tanke! Gick och hämtade två till och väckte killen. De andra två blev med positiva direkt! Totalt förvirrade bestämde vis oss för att köpa ett clearblue test så fort apoteket öppna. När vi sen testade det så stod det gravid 3+. Alltså att ja var  gravid några veckor in.... Skit skumt.. Fick tag på läkare och de tyckte vi skulle åka in till deras akutmottagning där vi var sist. Eftersom hormonerna kan vara kvar i kroppen upp till 3 veckor sa de men nu har de går mer. Idag är det 29 dagar sen vi fick missfall...

Väl där sen så får man ju snällt vänta, men till sist var de vår tur att göra ultraljud. Nu ska jag bara försöka förklara vad läkaren sa.... I min livmoder är där tre "blåsor" som växer. De fanns inte där på förra ultraljudet. Det är även därför ja plussar i nu. Vad hon kunde se så var alla tre tomma. Hon hade aldrig varit med om detta innan att det blivet så här... Så hon visste inte om jag skulle skrapas eller få tabletter. Så hon gick och pratade med en annan läkare så detta är vad de kom fram till. Jag fick ta blodprov idag för att mäta mina hormoner, ska ta nytt den 25/12 och sen en gång till den 27/12.  Detta för att kolla fall mina hormoner sjunker, ligger jämt eller höjs. Ligger de jämt eller sjunker så är det missfall. Men om det höjs så kan det vara så att det kommer börja växa i blåsorna men som de inte kan se än. (om vi förstod det hela rätt.) Sen på måndag nästa vecka så ska vi få en tid till en överläkare med bättre maskiner än vad hon hade som skulle göra om ultraljudet. Så de vet faktiskt inte vad de är som har hänt... De ända positiva är att det var väldigt trevliga och de tar en på allvar. De bad mig ringa vid minsta förändring, om jag börjar stört blöda, får jätte ont i magen eller bara känner mig konstig så att de hade koll på mig. Så det känns i alla fall skönt!

Men nu kommer detta ligga och gro hela julen... Har känt på mig hela tiden att det var en anledning till att jag skulle ta ledigt över julen... Men detta känns bara så tråkigt... Kunde vi inte bara få lägga detta bakom oss så vi kunde få se framåt? Inte detta vi vill tänka på under julen....

Men detta känns så typiskt mig... inte ens missfall verkar ja kunna få som alla andra...

Men jag önskar er alla en riktigt god jul i alla fall!!<3
 Tack familjen för igår! Det var en trevlig och mysig julstund! <3<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar