onsdag 31 december 2014

När det inte blir som man tänkt....

Ringde till sist i måndags och frågade hur jag skulle komma i kontakt med läkaren som jag haft dagen innan eftersom jag ville bli skrapad ändå. (har bestämt mig för det nu, kan inte hålla på så här.) Men tydligen var jag tvungen att komma dit igen och få en ny läkare och en ny bedömning för att kunna bli skrapad. Så igår (tisdag) satt vi i tre timmar på akuten igen... (borde få stamkort där snart!) fick träffat en läkaren och de skrapar inte samma dag och nu är det ju två röda dagar så fick tid kl 8 på fredag... Fick även göra nytt ultraljud eftersom jag blöder helatiden, även om det inte är så jätte mycket jämför med i lördags men ändå, detta för att se att det inte kommit ut under tiden. Men nä! Det ar kvar där inne... Så fort hon nämnde att det skulle blivit tvillingar fick jag tårar i ögonen... Känns tufft.....
Sen fick jag ta fler blodprov och få info om skrapingen. Man får ingen återkontroll, men om man har väldigt ont eller blöder rikliga blödningar över en vecka efter så ska man kontakta dem. Fick jag där i mot hög feber skulle jag komma in omgående. Mensen kommer sen i gång efter ca 4-6 veckor men kan dröja upp till ett halvår! Har den inte kommit efter ett halvår så ska man söka hjälp... Hoppas innerligt att den startar direkt efter 4-6 veckor så man kan få börja på nästa IVF. Men sen är ja rädd att vi måste vänta en mens eller fler för att låta kroppen läk nu efter skrapningen.. Kan tyvärr inte göra mer än att hoppas på det bästa antar jag...

När jag kom hem där ifrån igår hade jag väldans ont och tog en citodon... Hjälpte efter ett bra tag och mådde inte dåligt av den. Sen kom en vän till mig och hennes kille hit på mat och en trevlig kväll. Blev jätte trevligt och vi spelade risk som de hade med sig. Fick även en väldigt fin ljuslyckta av dem. Tack så mycket för denna kvällen! <3
Fick ta ytterligare en citodon sen på kvällen och då kunde jag känna att min reaktionsförmåga inte var riktigt som den skulle. Stack även till ovanför ögonen så var rädd att jag skulle få ont i huvudet. Men de gick bra till jag vaknade idag. Hade väldigt ont i huvudet! Vågade inte ta en citodon så tog en Voltaren, känns bättre men känner att huvudvärken ligger där hela tiden.

Skulle egentligen på nyårsfest i dag och sen sova hos mina föräldrar. Men jag vågar faktiskt inte åka dit, huvudet som är som det är i dag, rädd att de ska börja göra väldigt ont igen. Men sen värst av allt är fall det börjar stört blöda. Kan inte heller gå på toaletten hela tiden för att kolla. För i bland känns det verkligen som det kommer, men då har det bara kommit ett par droppar eller så. Sen är det en bit att köra så till sist bestämde jag mig för att stanna hemma. Det är de paret som var här igår som ja skulle till och de vet ju hur jag mår och går igenom så tror de förstår. Men ändå så himla tråkigt för jag hade verkligen sett fram i mot det idag...

För övrigt var vi ju och firade mina föräldrars silverbröllop  i måndags! Det var riktigt trevligt och mysigt! Och räkmackorna var enormt goda! Fick en med mig hem och den var extremt god att äta när man kom hem från läkarna. Hoppas ni fick en bra dag mamma och pappa! Ni ska veta att jag är väldigt glad och stolt att ni är mina föräldrar! Ni finns alltid där och stötar en även när det känns som livet går i sönder. Många karmar till er! <3<3<3

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar