onsdag 31 december 2014

2014, året som gått.

2014 har varit ett år med mycket tårar och sorg. Det har varit tufft, ansträngande och krävande. Det har hänt mycket detta året. Vi har fått hjälp med vår barnlöshet, vi har vi har gjort ett IVF försök, vi blev gravida, vi fick missfall, vi har fått hinder med missfallet som inte kommit ut som det ska, fått veta att det skulle varit tvillingar, en närstående har gått bort, vi har haft det tufft på jobb,  vi har som ett par fått gå igenom mycket och jag har blivet deprimerad.

Som ni kan läsa har det varit en del tuffa saker som kanske inte hörs så jobbiga när man läser det så här. Men när man går in i ämnena var för sig och allt som de innebär så är de väldigt tuffa och jobbiga. Men vi har även haft en del bra saker som hänt detta året.

Vi har köpt nytt till lägenheten så den bli mer hemtrevlig, berättat för familj och vänner om vår kamp,  jag har fått jobb, fått veta att jag ska bli moster, fått svart på vitt vilka som är mina vänner, vart på semester i Stockholm och mycket mer.

Så hur tufft det än har varit så har det funnits små ljus glimtar längst vägen.

Om lite mer än sex timmar går vi in i 2015! Året kommer börja tufft med skrapning men jag hoppas att jag sen kan lägga det bakom mig och börja på ett nytt IVF försök. Jag har lite förväntningar på nästa år tillexempel hoppas jag så klart på att vi ska få bli gravida och få barn.
Jag har inga nyårslöften men jag har lite jag tänkte jag skulle försöka med nästa år. Jag ska inte ha godis och läsk på vardagar! Jag ska försöka se efter mitt eget bästa lite mer, jag ska kolla runt efter nya jobb och söka in till högskola, Jag ska försöka att äta bättre mat och inte så mycket kokt korv och hemma gjord hamburgare, jag ska försöka baka mer bröd, kanske beställa boxnings sätt, spara så mycket vi bara kan till IVF så inga onödiga köp, men mest av allt ska jag försöka må lite bättre.

Jag tackar för 2014 med tårar i ögonen. Jag önskar er alla ett Gott Nytt år och god fortsättning! Låt oss alla få ett barnrikt år 2015! <3<3<3






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar