lördag 27 december 2014

I tysta ord...

I tysta ord ligger mer än man tror. Just nu känner jag mig tyst och stum... Började små blöda igår, men inget märkvärdigt. Hörde av mig till läkarna och jag behövde inte komma in fick då även veta att mina värden har sjunkit.. De har inte sjunkit till hälften som de brukar vid missfall sa hon, men de hade sjunkit....

Jag har känt på mig hela dagen idag att ja nog kommer börja blöda kraftigare snart... Vid ca 17:30 så började jag blöda rikligt, även massa klumpar har kommit ut... Än kommer det klumpar då och då, men inte alls som innan. Vågade knappt gå från toaletten för var gång jag gjorde, så "forsade" det...
Ringde läkarna igen, men hon sa att de inte kunde göra något, även om jag skulle göra ultraljud nu så hade de antagligen inte sätt så mycket eftersom de fortfarande kom ut saker. Så jag ska ta blodprov i morgon och ultraljud på måndag. Så länge jag inte börjar blöda mer eller får kraftigt ont i magen. Frågade henne i luren vad det var eftersom vi inte förstår, är de missfall? var jag gravid eller vad är de? Hennes svar var ungefär att ingen riktigt visste...
Hade varit så mycket lättare att hantera om man vetat vad det var. Nu har jag svårt att hantera det alls. Jag kan inte gråta, jag kan inte känna några känslor, ingen ting....
Har stängt av för att klara av detta. Vill bara veta vad det är som händer och vad det är för något. Sen vill jag bara få lägga detta bakom mig så jag kan gå vidare och få börja på nästa runda....
Känns så fel att inte ens läkarna kan svara på vad det är som händer med mig...

Vi skulle egentigen på 60 års kalas ikväll men fick stanna hemma...
Hoppas de har lugnat sig till i morgon för då ska vi fira mormor och morfars guldbröllop.

Ska även passa på att säga tack för en trevlig kväll igår ni som var här! Tackar så mycket för champagnen den var väldigt god! Rekommenderar den starkt! Kan ju även säga att den var alkohol fri för er som är som jag och inte gillar alkohol!

Nu ska jag gå och titta på medan killen gör chokladpuffar till mig!

Hoppas ni har en gladare dag än mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar