fredag 17 oktober 2014

Andra ultraljudet!

Igår var vi på andra ultraljudet! Jag har 9 äggblåsor, hur många ägg man har vet de inte utan de får vi se när vi ska göra äggplock. De kan vara flera eller inga. Vi fick ta ytterligare två dagar med Gonal-f och Orgalutran. Sen i morgon kl 22:00 ska jag ta Ovitrelle för att starta ägglossningen. För på måndag kl 9:00 är det äntligen ÄGGPLOCK!! ska vara på sjukhuset kl 8:30 för att sätta in mediciner och sånt. Tagit ledigt både måndag och tisdag för att vara på säkra sidan. Man får inte jobba eller anstränga sig den dagen äggplocket görs. Som läkarna beskrev det så får jag bara gå mellan soffan och toaletten allt annat ska min kille fixa till mig! Man kan ha väldigt ont efter och därför har jag valt att även ta ledig på tisdagen då jag har fått höra att smärtan kan hålla i sig till dagen där på.

Det känns jätte härligt att det är på G! självklart är man orolig att de inte får ut några ägg.. eller att de får ut men att de inte blir några embryo... men jag håller tummar och tår och allt annat som går att hålla att det fungerar!

Fungerar det som de ska så kommer vi sätta in embryo under nästa vecka! Sen kommer vi få veta inom 17 dagar om jag är gravid!!!!! Tänk att nu händer det grejor!!!! Hoppas hoppas hoppas hoppas att det fungerar!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

<3<3<3<3<3<3<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar