fredag 10 oktober 2014

Behandlingen är påbörjad!

I onsdag påbörjade jag behandlingen med gonal- f. Vi lyckades få ut luftbubblan och ta sprutan utan problem. Även igår gick det bra. Än är mina biverkningar hunger, lite små känslig i äggstockarna i mellan åt (lite som lätt mensvärk), illamående i mellan åt och skiftningar från varmt till kallt. Idag var där i mot på något konstigt sätt en luftbubbla i sprutan. Så tryckte ut den och kollade, men såg inte den. Sen när jag trycker in sprutan och har tryckt av så är den minsann där igen! Så nu vet jag inte vad jag ska göra!! Står i bruksanvisningen att man bara får trycka ut luft två gånger. De är fredag så i morgon är de stängt på sjukhuset, så kan inte ringa och fråga dem! ska jag ta de ändå och hoppas inget händer?? Eller vad ska jag göra?? Måste ju ta de nu när jag har på börjat behandlingen! Vet inte om vi ska åka in till apoteket vid sjukhuset där vi köpte den och fråga om de vet vad vi ska göra? Suck nu är jag väldigt orolig hur vi ska göra!!!
För att prata om symtomer så känner jag dagen spruta mer än de andra två. Känns i kroppen, i äggstockarna och i magen. Men jag vet att de kommer bli mycket mycket mer, så bara att vänja sig!

Nu ska jag fortsätta att oroa mig och må illa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar