tisdag 14 oktober 2014

Kort uppdatering

Blir kort uppdatering då jag inte orkar starta datorn. Till att börja med så gick ultraljudet bra. Har många små ägg som är på väg, så fick öka dosen lite grann och sen nytt ultraljud på torsdag. Äggplock blir någon dag nästa vecka förstod vi de som!  Sprutan med luft i har vi reklamerat och fick betala en ny och när jag ska ta den så ser vi att där är luft i den med...  Suck säger jag bara!! Vi försökte men fick inte ut den så får vinkla sprutan. Sen igår fick killen hjälpa mig med den sprutan som man ska dra upp lite. Sved som fan efteråt! Känns som man har ett öppet sår i magen och någon häller sprit i det. Aj aj aj.... Idag kom min ena syster och hjälpte mig att ta den. Tusen tack för hjälpen!! :) sved inte lika mycket av den idag. Men den andra lyckades jag nog sätta i / gå igenom ett blodkärl med. För de ran blod efteråt och jag har ett blåmärke. Känns som nålen är kvar när man råkar röra vid. I morgon kommer min andra syster och hjälper mig att ta sprutan. Tusen tack till dig med!!  :) glad att jag har så snälla och hjälpsamma syskon som ställer upp och tar sig hitt och hjälper mig med mina sprutor! Tack ska ni verkligen ha!<3

Förövrigt börjar de kännas mer och mer i äggstockarna nu och jag blir mer och mer öm över magen. Länktar till torsdag då vi får se hur de ser ut.

Hoppas att jag inte sätter sprutan som inte får vara i blodkärl i ett blodkärl i morgon för har bara två sprutor kvar. Och de får inte användas om de kommer blod i de. Orolig för att jag ska pricka ett blodkärl och sen stå utan spruter. Inget apoteket öppet då ju...  Ucsh hoopas de går bra!!!

4 kommentarer:

  1. Apoteket på ica maxi brukar vara öppet på kvällen. Men vet inte hur.länge. kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack bra att veta! :) tyvärr tror jag inte de har sprutorna hemma, bara sjukhuset i Malmö som har de på lager. Men värt ett försök! :) kram

      Radera
  2. Ja det är guld värt med snälla syskon <3<3<3

    SvaraRadera