fredag 7 februari 2014

Helg!

Jobbade igår och jobbade idag. Härligt med lite inkomst nästa månad. Har även fått 3 h på onsdag. Sen får vi se om de ringer och väcker en någon dag nästa vecka för att jobba. Föredrar att de ringer dagen innan visserligen...
Men nu är det helg och det är skönt att kunna gå och lägga sig utan att fundera på om mobilen ska ringa eller inte.
Har fortfarande ont i huvudet men inte som i tisdags kväll. Men mår illa till huvudvärken med och det brukar jag inte göra så ofta. Få hoppas de lägger sig för  i morgon ska de fem L******* tjejerna ha tjejkväll. Alltså det är mina två systrar och jag och mina två kusiner. Jag ska ha med pizza degen så de blir ingen pizza om jag blir sjuk ;)

Igår kom vårt soffbord! Två veckor skulle det dröja, tycker om när det går snabbare! tyvärr har vi ett problem då man bara kan hämta det torsdag, fredag, lördag eller söndag. och väldigt konstiga tider.... och de har bara det kvar på lagret i 7 dagar och sen skickas det tillbaka... så vi måste alltså hämta det denna helgen och min pojkvän jobbar.... perfekt! Som tur är börja han lite senare på söndag så vi får vara där direkt när de öppnar och hämta det, sen får vi hoppas på att han inte måste in tidigare som han skulle ifrån början... Inget är lätt alltså!
Mina svärföräldrar var här i går och kollade på soffan vi köpt. De verkade gillade den så de var ju trevligt!

Pratade med en vän som också hört av sig till vikariebanken för att bli medlem där. Men hon har heller inte fått svar ifrån de och de svarar inte när hon ringer!? De saknas vikarier i hela kommunen (därför de ringer in oss ju, som inte är med i vikariebanken! ) men de tar inte i mot fler intresse anmälningar och jag som sagt jag har alla pappor klara här hemma och kan börja direkt har de inte hört av sig till. Vi tycker detta är egendomligt? De saknar personal, har folk som söker in, men de inte tar hand om? Inte konstigt att de inte finns vikarier... Förstår att de är fler innan en i kön men om de inte har all dokument klara så kan väl vi som har gå förre eller? Jag vill inte vara med i vikariebanken och bara tanken på den gör att det kryper i kroppen på mig och paniken sprider sig. Men vad gör man inte... Pengar måste man ju ha...
Bara för att jag skrivit detta så hör de säkert av sig på måndag.. (hoppas inte!)

Livet är inte lätt som sagt, allt ska stämma, jobb, pengar, barn, familj, hälsa, ja allt och ibland blir de bara för mycket... Så denna månaden vänder jag mig till min älskade vän och hans kompis... Cola/Pepsi och choklad! Ni är trogna vänner ni!

Ps, fåglarna kvittrande i förmiddags och jag fick härliga vårkänslor! Även om det regnade ganska bra och vi var ute på förskolan... det första jag fick när jag kom var en blöt och grusig kram! Väldigt trevligt välkomnade tyckte jag! Tror inte min jacka och byxor där i mot höll med som var och är extremt grusiga nu! Men jag var lika glad för de!
Inget kan få en att må så bra som ett leende från ett barn!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar