torsdag 13 februari 2014

Ullared/Jobb/Akuten

Ibland är livet lätt och ibland är det svårt. Ibland bara flyter det på och i bland tar det tvär stop.

Efter många diskussioner i tisdag så satte pojkvännen och jag oss i bilen och körde till Ullared. Vi körde ca 12.15. Vi var där i 3½ timme och sen körde vi hem igen. Det var en underbar dag och ett litet äventyr som jag tror var väldigt bra för oss. Det behövdes och nu har vi även fått fyllt upp våra "lager" här hemma.

I onsdags skulle jag få veta mer om jobbet jag blev erbjuden. Men det var ingen som visste något ungefär. Så jag skulle få det i dag i stället och nästan samma sak idag, har i alla fall fått veta att jag har en halvtidstjänst som började idag men de vet inte riktigt vilken förskola jag ska vara på då det tydligen ska öppnas en ny med. Så var/när/hur vet ingen än utan det skulle jag få veta i morgon. Så jag håller tummarna för att det blir något bra och blir det mer än halvtid blir jag glad för de. Men jag tackar och tar i mot att jag har fått en halvtidstjänst. Skulle jobba 11-14 i dag så tog inte med någon mat, men fick stanna till 16:30 så fick letat upp lite laktosfri fil, så de blev min lunch. I morgon jobbar jag 9-14. Mycket som händer och jag fick veta en del idag, men inget verkar klart och stor förvirring är det. Men det blir nog bra i slutändan. Jag vet i alla fall jag har 20h i veckan någonstans till de 30 juni. Så det är ju bra! Hoppas att jag får besked i morgon var/när/hur hade varit kul att veta.

Från det ena till det andra.. Min älskade pojkvän kan inte låta bli att hamna i klistret. Sa till han i morse att ta det lugnt eftersom ja hade en dålig känsla att något skulle hända han. Han tog nog inte riktigt till sig det... Ringer han på min rast och då ska han in till akuten! Vår diskmaskin läcker och han fixade med den igår och skulle hålla på med den i dag med. Men han hade kört ett program för att se om den läkte i morse och sen hade han glömt dra ut elen... Så han fick en elektrisk chock... Sjukvårdsupplysningen hade sagt till han att åka till akuten och eftersom jag jobbade och hans pappa inte kunde köra så tog han en taxi till akuten. Han kom in ganska snabbt och de tog blodprov och EKG på han och allt skulle ha sätt bra ut. Så han kunde åka hem igen, där i mot kommer han må väldigt dåligt de närmaste dagarna. Men han får minsann inte stanna hemma för de inte! Iväg till jobbet skulle han.. Jävligt dåligt av hans jobba tycker jag!! Han kunde fan ha fått stanna hemma i dag! Sen ska han jobba hela helgen... Svin dåligt!!! Hoppas han mår bra nu och att inget mer händer och att det inte blir något värre med det. Älskar dig även om du gör mig sjukt orolig ibland! <3

2 kommentarer: