tisdag 25 februari 2014

Svar!!

Igår fick vi äntligen våra svar! Jag har PCO som är ett tillstånd och inte en sjukdom. Jag har även med stor sannolikhet endometrios... Endometriosen syntes inte på ultraljudet så vad de kan säga så sitter de inte i vägen för att få barn, men eftersom jag ont och PCO inte gör ont. Så trodde läkaren med stor sannolikhet att jag har det ändå runt om. Tyvärr går det bara att bekräfta helt med operation och det gör de inte om det inte är absolut nödvändigt. När det gäller PCO så syntes det tydligt på mina ultraljud och det var visst det bekräftat i september så läkaren som ringde upp mig där hade fel... Men i vilket fall som helt så har jag PCO. Hon förklarade för mig vad det betydde och om jag har regelbunden menstruation så ska jag ha ägglossning. Så jag ska ha haft ägglossning och ska då med ha kunnat bli gravid. Detta kan gå i perioder och innan jag gick på pp så hade jag väldigt oregelbundet och pp är ett bra läkamedel mot PCO och det är mycket möjligt att mina pp har get mig en mer regelbunden menstruation. Jag glömde fråga hur mina provsvar såg ut men eftersom hon inte sa något antar jag att de var bra. Min pojkväns resultat var jätte bra och vi kommer att få hjälp att få barn! Vi kommer böja med insemination. Så till att böja med ska min pojkvän lämna ytligare ett prov och ser det bra ut så kommer jag få göra en "rensning/tvättning" eller vad det kallades. Det var för att kolla att det är fritt fram i äggstockarna typ. Ser det bra ut så förstod jag det som om jag ska ta hormoner och när allt de ser bara ut så sker inseminationen. Helt sjukt vi är verkligen på G nu!

Paniken kom där i mot på eftermiddagen i går när vi insåg att pappret min pojkvän ska lämna in med provet hade fel namn och personnummer på sig!!!! Panik!! Han ringde läkarna och fick en tele tid nästa måndag!? HALLÅ så får det inte gå till!!! Han ringde upp igen och då höll de på att få tag på läkaren då det är ett allvarligt fel som hänt. Han skulle sen kontakta oss så snart som möjligt. Paniken gick genom kroppen, tänk om det var någon annans svar han fått om kvalitén?? tänk om hans svar var annorlunda??
Men läkaren ringde idag och han bad tusen gånger om ursäkt! det var min pojkväns resultat vi hade fått och allt på lappen som skulle lämnas in var korrekt utom namnet och personnumret. Anledningen till att det hade blivet fel var att han hade haft ett samtal mellan att de väntade på mig och min läkare skulle bli klara och han hade då råkat skriva den personens namn i stället. Så han skickar en ny till oss och bad åter igen om ursäkt. Lättanaden la sig och man kunde andas ut av allt stå hej och åter njuta av att vi ska få hjälp.

Jag har inte riktigt fattat det än! Vi ska äntligen få hjälp!!!! Vi ska äntligen få möjligheten att få hjälp att få vårt barn! Lättnad och längtan känns inom en. Men samtiden en oro så klart och funderingar på hur långtid allt tar och om det kommer fungera. Men det känns underbart!!!!! Snart kan vi kanske ha vårt underbara efterlängtade barn hos oss! <3<3

Det känns tufft att veta att de är jag som verkat stå i vägen för processen men samtidet ska jag ha haft ägglossning så det ska ha kunnat gå. Men nu lägger vi de åt sidan och njuter av att äntligen få hjälp och äntligen ha något underbart att se fram i mot <3<3<3 

För familj och framtiden!! <3<3<3<3

4 kommentarer:

  1. Ja det är mycket som ska klaffa för att det ska bli barn. Men vad härligt att det börjar hända saker! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja, de är väl de :P Ja, verkligen! :D

      Radera
  2. Vilken enorm lättnad, så skönt att det mitt i det tråkiga pco och endometrios finns hjälp för ar att få. Säger som Madde...Härligt att det börjar hända saker <3<3<3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var det verkligen! :) Ja, det känns som vi är äntligen på rätt väg! :D <3<3<3

      Radera