lördag 1 februari 2014

Soffa!

I torsdags kom vår soffa! Gick enkelt och lätt att bygga ihop och jag bara älskar den! Sitter bättre i den än någon annan soffa jag kan komma på! Inte haft lika ont i huvudet efter tittat på tv de senaste två dagarna så de är jätte skönt! Sen måste jag erkänna att jag gillar fotstöden ganska mycket.. hehe..
Nu måste vi bara hitta ett soffbord som matchar till. Var och kollade runder i går men hittade inget, hittade ett på nätet sen så ska till den affären nästa vecka och kolla in soffbordet. Tjusigt ska de bli!

Vi var även tvungna att köpa nya damsugare eftersom det har fastnat något i den gamla så det hörs som in i helvetet när man damsugar. Vi köpte inte riktigt en som vi hade tänkt utan de blev en självgående... Underbar om ni frågar mig! Den städar överallt och tar upp allt! Sovrummet har nog aldrig varit så dammfritt innan! Kom aldrig till med den vanliga damsugaren under sängen ordentligt innan, men det löser denna självgående utan problem!
Hoppas bara inte de som bor under oss stör sig på att den hörs när den damsugar, brummar lite eller hur man ska beskriva det. Men gillar vår nya damsugare! Och jag slipper få ont i ryggen när jag damsugar! ;)

Det har snöat som in i de senaste dagarna men i dag är det den 1 februari och det är plusgrader och det töar! Jag håller tummarna för våren ska komma men antar att vintern bara tar en paus och kommer tillbaka igen snart som vanligt men efter det så blir det kanske vår!

Idag är det sista dagen med alla extrakanaler som vi har till tv. Ska bli ganska skönt att de försvinner för vi använder inte en 100 del av vad de kostar. Tyvärr blev min pojkvän mindre glad när han insåg att super bowl (eller vad de heter) är i morgon och han kan inte se de för den kanalen försvinner. Men men räkningen blir mindre i alla fall.

Skulle göra så mycket i dag och ändå har jag inte gjort häften! Men min kusin ringde för en stund sen och hon kanske kommer hit i kväll så jag får väl fortsätta städa!

Måste ju bara säga att jag hittade mini godis döskallar på Ikea igår! Ni vet de som är hälften i lakrits och hälften i hallon? Jag älskar dessa! Men svårt att få tag på med min gluten eftersom jag inte äter lösgodis. Men de fanns på Ikea som tillfället sortiment! Jag blev överlycklig och de fick följa med hem och de smakar exakt som de stora gör. Gott gott gott!!!

Jag avslutar detta inlägg med att skänka mina tankar till en av mina närmaste vänner och hennes familj<3<3<3

2 kommentarer:

  1. Å vad jag längtar till att få se hur soffan blev i lägenheten, underbart att du sitter bra i den. Och jag är supernyfiken på er nya familjemedlem...dammsugaren....
    Sänder oxå en tanke till din vän <3
    Kram <3<3<3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ni är välkomna in när som! Ja, känns jätte bra. :) haha den är fantastisk den med ;)
      Kram<3<3<3

      Radera